Un început de primăvară în Aplii elvețieni

Primele zile ale primăverii m-au prins oarecum agitat. Programul zilnic care nu a oscilat prea mult în ultimele saptămâni, mi-a permis ca în timpul liber rămas în afara serviciului să mi-l dedic sufletului și trupului. În tandem cu maxima grecilor antici Mens sano in corpore sano, am menținut pe cât mi-a fost posibil programul de exerciții fizice, în orele răcoroase ale bijuteriei urbane în care am avut norocul să mă pomensc de mai bine de șapte luni. Dușul fierbinte și o gustare gătită cu multă căldură și dăruire au creau atmosfera și dispoziția propice lecurilor și documentării despre stare de lucrui acasă și în lume. Pâlcurile de moldoveni din Fabrica de branzeturi de vizavi de acvariumul din Dubai, mi-au reamintit într-o bună dinimeață că a venit primăvara, nici mai mult nici mai puțin afișând mărțișoare alb-roșii prinse în dreptul inimii. Măi să fie. Steaua București, echipa românească care a făcut istorie în anul în care am văzut lumina zilei, a reușit să o bată pe Chelsea la București la diferența de un singur gol, prilej de bucurie, care a marcat cumva evenimentele unei săptămâni. Întorcând fila, îi întalnesc la masa tăcerii a lui Brâncuși pe Dale Carnagie și pe Mihaela Rădulescu, care mă privesc pieziș așteptând să vadă cum, în ce mod voi îmbrăca impresiile apărute la încrucișarea sinoapselor decriptând mânunchiuri de idei și suflet în urma lecturiilor recente.(Dale Carnagie Arta de a reuși în viață; Mihaela Rădulescu Niște răspunsuri). Resetarea hard diskului inteligenței și botezul în apele răcorase dar suave ale jurnalistei simbol, fiică, iubită și mamă, au fost deliciile minții și a sufletului care au creat preambulul unei mari aventuri în timp și spațiu.
Prin ceața în care întrevăd unele momente ale copilării desclușesc cu ceritudine, perioada în care am fost absorbit de lupta binelui și a răului, de harisma și șarmul extraordinar pe care-l răspândea personajul lui sir Conan Doyle, Sherlock Holmes. Timp de vreo săptămână am trăit în Anglia victoriană, cu nobili și oameni simpli, cu minți lucide și sedimente ale trecutului ocult al Europei anglo saxonice, adresa Baker Street și camera cu șemineu în care erau rezolvate cele mai încâlcite și misterioase cazuri ale oamenilor simpli sau a capetelor încoronate. Aventurile și Memoriile lui Sherlock Holmes sunt două volume a câte 12 povestiri fiecare. Drumul îngust și lunecos al lecurii acestei cărți a fost îțesat de cotituri abrubte pe alocuri, datorită lacunelor englezei mele literare, ca într-un final să ies învingător din această cursă a reezistenței și curiozității deopotrivă. Răsfoiam ultima pagină și intâmplător mi-a revenit în minte stilul epistolat abordat de Bram Stocker.  Romanul irlandezului care l-a răspândit pe Dracul în cele patru vânturi ale lumii, la fel cum Sir Conan Doyle a rămas în memoria mentalului colectiv ca autorul celui mai cunoscut personaj al literaturii britanice, excepționalu Sherlock Holmes și a prietenului său doctorul James Watson. Atunci ca și acum era primăvară, parcă și acum simt în nările dilatate mirosul de cărți din sala Bibilotecii Central Universitare din Iași și mirosul de iarbă și frunze a Copoului înmuguit.
Londra poate dormi în pace, doctorul Moriarty nu va mai țeșe intrigi și nu va mai teroriza capitala și alte ținuturi ale coroanei britanice. Doctorul Watson a pierdut un prieten drag și omenirea din paginile cărții pe care o am alături o inteligență sclipitoare pusă în slujba binelui comun. Cât e de frumos să ai alături pe Sherlock Holmes, Watson, Maestru și Margarita, Maria lui Coelhio sau crema culurii greciei antice adunate la banchetul ținut de Platon, iubind impreună cu Mihaela și reușind în viați și în afaceri cu Carnagie. 
Foto: http://ineer.deviantart.com/art/painting-Sherlock-Holmes-337216360

Comments

Popular Posts