Deasupra tuturor în turnul din Marina Mall

Există cu certitudine în fiecare om o dorința arzătoare de a realiza ceva în viață, de a crea un monument de fapte, emoții și edificii fizice care să amintească prezentului și viitorului de o persoană care a făcut ceva măreț la vremea sa. Nu există nici un dubiu că acest principiu este pus în aplicare într-o manieră strălucită de cei care prin hazard și ereditate le-a fost lăsată moștenire una din cele mai mari resurse de hidrocarburi naturale. Aruncând o simplă privire de ansamblu asupra ritmurilor de dezvoltare a acestor regiuni din Peninsula Arabă și Orientul Mijlociu, senzație de uimire este doar o descriere fadă a stării de perplexitate încercate la descoperirea megapolisurilor high-tech ridicate pe dunele nisipoase într-o perioadă de timp record.
După mai bine de trei zile de vreme instabilă, cu precipitații, astăzi duminică 24 noiembrie lucurile au revenit oarecum la normalitatea regiunii. Cerul înțesat de nori încet dar sigur a lăsat loc razelor solare, care au mângâiat cu lumina lor în asfințit capitala de pe tărmurile golfui persic, lăsând în urma sa un cer senin roș-albastru. Între timp, am agățat o eșarfă la gât am aruncat o cămașă pe mine și am ieșit în oraș. Unul din amicii mei din Kârgâstan mi-a povestit că un loc minunat pentru turiști și nu numai este Marina Mall, datorită amplasării sale geografice, a peisajului incântător care se desface privirilor curioase de la înălțimile vulturilor din resataurantul aflat în vârful turnului din acest complex comercial.
Pentru cine nu știe, Marina Mall a fost inaugurat în 2001 și a fost extins ulterior de două ori. Este amplasat pe o suprafață de circa 122,000 de metri pătrați, are cinci nivele și cuprinde 400 de magazine și 48 de restaurante, cafenele sau fastfooduri împrăștiate în lung și-n latul mall-ului(1).
Pentru împătimiții de cumpărături și înlâlniri în astfel de locații puzderia de branduri, cafenele, cinematograful și gigantul comercial Carrefour, cu certitudine vor garanta un grad sporit de relaxare fizici și financiara, dar nu despre asta mă gândeam să vă povestesc azi. În timpul expediției mele în care fotografiam în stânga și-n dreapta deasupra mall-ului au început să planeze niște avioane, până la urmă am aflat că este vorba despre avioanele de la Red Bull Air Force sau ceva de genul care fie exersau manevrele de ziua națională a Emiratelor Arabe Unite fie își prezentau măiestria pe bune cu artificii de pilotaj excepționale, lăsând în urma lor dâre de fum roșii, albastre, gri sau galbene. A fost o senzație excepțională căci nu asistasem până acum la un astfel de spectacol și poate din simplul motiv că nu mai văzusem atât de aproape avioanele de vînătoare.




Însera și urmând sfatul amicului meu am urcat în turnul de veghe cu restaurant la ultimul etaj, de aici se deschide o panoramă impresionantă de 360 de grade în care se vede Hotelul Prezidențial și încă un complex hotelier aflat încă în construcție, priectate în stil tradițional arăbesc asemenea palatelor din filme sau desene animate, care sfidează apele străvezii ale golfului prim măreția și sobrietatea specifică modelului arhitectural. Alături poți umrări traficul aglomerat de pe podul care face legătura dintre insulă și restul orașului la mai la stânga este amenajat clubul de iahturi cu o mulțime de ambarcațiuni care mai mici care mai mari, în funcție de conturile bancare și preferințele fericiților proprietari. Nu departe de aceasta se arborat un stea uriaș al acestei țări care poate fi văzut de la o mare depărtare iar în preajmă este o clădire nu prea înaltă având un acoperiș în formă de cupolă, din câte am putut să înțeleg din Google maps, pe acestă peninsulă sunt construite Teatrul Municipal și Heritage Village(Satul tradițional), locurui despre care am să vă povestesc câte ceva data viitoare.
Notă informativă: tot aici este amenajată o parcare pentru circa 4000 de automobile, atât în exterior cât și in interior, iar pentru cei care preferă transportul public puteți găsi în stația de autobus autocarele care vă vor transporta în mai toate regiunile orașului. O călătorie costă doi dirhami(aproximativ 2 roni sau 7 lei) în timp ce un amonament lunar la toate rutele care circula 24 din 24 de ore nu costă mai mult de 80 de drâhme, cum îi zic monedei locale unii conaționali de ai noștri mai șugubeți.
Cam atât am avut a vă povesti despre Marina Mall, prospecțiunile orașului sunt abia la început și sunt ferm convins că în față mă asteaptă multe locuri pitorești și interesante despre care cu voia celui de sus am să vă scriu ce și cum. Până la noi întâlniri. Din Abu Dhabi, pentru toți internauții din toate colțurile, Ion M. Cerga. 

1. http://www.marinamall.ae/en/about-us/mall-info/

Comments

Popular Posts