Ei, aprilie douămiipaișpe...

Dacă în primele postări din iulie august 2012 atrăgeam atenția asupra artificialității vieții din Dubai, luxul opulent ce rânjește pervers în fața unei sărăcii și a unei mizerii crispat. Această dualitate nu persistă dora în lumea cea văzută cu ochiul liber , persistă și dincolo de atomii materiei, iar relațiile interumane prieteniile, trădările și iluziile unui vis transpus în realitate catapulteză individul în uraganul consumismului deșănțat, desacralizat și profund amoral. Scriu toate acestea după ce mai bine de o lună de zile nu am ami reușit să îmi adun gândurile și să le aștern pe foaie, scriu toate acestea pentru că în codrii și câmpiile Europei se adună norii furtunii, iar viziunea idilică a locșorului în care visez să-mi cresc copii și să trăiesc bucuriile vieții alături de familie și prieteni a pălit și pare incertă și nebuloasă. 
Există multe lucuri care depind de noi și lucruri care se întâmplă cu sau peste voința noastră. Am butonat nenumăarate clape la tastele calculatorului și am urzit și alte zeci de planuri legate de sărbătorile de Paști pe care mi le-am dorit să fie deosebite, adică să întâmpin lumina învierii acasă împăcat moral și spiritual, înconjurat de familie și de prieteni. Imaginile bucolice ale satului copilăriei mele, masa de sărbătoare încărcată până la refuz cu bunătăți de unde nu lipsesc preferatele mele pârjoale, glasurile melodioase ale mamei și surorilor și zâmbetele pline de voie bună și optimism ale prietenilor dragi adunați în jurul unui foc de tabără în serile frumoase de aprilie. No bene, nu a fost să fie și viața a mers mai departe, astfel am reușit să adunăm mai mulți oameni frumușei sp mergem la o bucată de slujbă în noaptea de Paști, după care la o gustare și o guriță de Royal Pepsi am întâmpinat zorii fumurii împreună cu niște prieteni din Abu Dhabi. Dacă tot cele mai interesante idei îl trăsnesc pe individ la despărțirea nopții de zi, ghidați de o inspirație de moment, grupul nostru internațional am încercat apele golfului persic, nici rece nici fiebinte, udă, apa să zicem era udă dea binele și mai cu o glumă mai cu un ștobâlc am încheiat zarafelut pe la orele opt nouă dimineață urcând în autobuzul cu destinația Dubai, colac peste pupăză am lucrat toate cele trei zile de Paști.

Și dacă instalarea in noua locație a fost o adevărată aventură, timp de vreo trei patru seri rămânând pestenopate în camere și etaje diferite cu oameni de mai toate națiile, pe final de săptămână reușii să îmi desfac bagajele și să mă instalez într-o cameră de două persoane, având în calitate de coleg de odaie un românaș de la Călărași, Răzvan Gabriel, care până la urmă s-a dovedit o băiet tare de treabă. Nu am reușit bine să îmi despachetez toate lucurile când pe la miezul nopții m-am trezit cu un telefon de la prietena mea care hodoronc tronc, poftim poclon a venit să mă viziteze, youhuuuuuu, turnați vin și da-ți găluște să începă petrecerea!!!!! Toate bune și frumoase la prima ei vizită am fost la primblare prin oraș și după aceasta am urmărit împreuna cum Căpitan America(un fel de Dan căpitan de plai) îi mătura în stâng și-n dreapta pe băieții răi, lihniți de foame am devorat cu voracitate două cutii imense cu pop corn, la care am m-ai adăugat și câte un MacBurger să fie totul cinstit. Nu trece bine săptămâna și uite că cineva deja postează pozele noastre de la cina romantică de pe restaurantul plutitor din Bur Dubai, o seara frumoasă cu luminițile ei multicolore ce dezgolesc privirii cele două maluri ale canalului pe care poți vedea hoteluri, edificiile futuristice ce găzduiesc oficii de bănci și corporații, adierea vântului zglobiu de aprilie, tremurul din voce, sclipirile din ochii ascunși între sprâncenele dulci au făcut ca întreaga seara să pară desprinsă dintr-o poveste. Dacă tot am început încet încet să înțeleg mai bine care-i avantajul de a munci și a trăi peste hotare, uite că la mai puin de o săptămână de la cine romantică din restaurantul plutitor unde pe lângă toate am mai avut parte și de o prezentare artistică a unui dans tradițional arăbesc în care la un moment dat un individ învârtește în jurul său o fustă imensă plină cu beculețe care luminează în clar obscurul special organizat. După muncă l-am sunat pe Edik și împreună cu colegul de cameră și un italian am plecat la plajă, era trecut de mizul noții. Coșulețul pentru picnic s-a gătit în două minute pizza, băuturică careva snak-uri, am luat cu noi câteva schimburi pentru baie și nelipsita de la astfel de ocazii chitaraaaaa. Vidili noci guleali vsiu noci da utra cum s-ar zice.  Mahmur și nedormit, am sărit de pe un pisc de nisip pe altul în niște super jeep-uri tayota a doua zi la desert safari, unde toate au fost ca la carte camilele, motocilcetele de nisip, grătărelul, dansurile și iar dansurile orientale, multe poze și un chill out the zile mari....

 

Comments

Popular Posts