Ceaiul, Bruno Mars, Celinde Dion, muzica și mașinile frumoase

Emiratele Arabe Unite sunt un cazan în fierbere, unde se contopesc culturi, religii, națiuni si viziunile asupra rosturilor omului si a activităților ce-l înconjoară. Sfârșit de oboseala fizică si psihica, am adormit in carliftul ce mă aducea acasă ]n AL Rigga, trezindu-mă am descoperit o minunăție de fata cu ochi mititei, îmbrăcată buisness, aranjata karandash, trăsături fine si plăcute, adormită pe umărul meu. Fără sa vreau mi-au răsunat imediat în cofidoarele creerului versurile lui Tudor Chirilă din piesa VST. Pălăria gen Bruno Mars, ferea ochii impăienjeniți de nesomn, care scormoneau niste rânduri dintr-0 carte nouă, când l-am reîntâlnit pe etiopianul din smoking area din Mall, Gabriel. Fiecare om e o carte deschisa si o nouă oglindă a realitatii, așa k am aterizat amândoi la terasa unui fastfood indian, aducând pentru ceai si doua shaorma de pui, de 5 dirhami de la prăvălia din coltul străzii. Din vorbă în vorba am aflat ca Etiopia, din estul contitnentului african este împreună cu Liberia unicele state africane care nua au fost suspuse colonizării străine, oamenii sunt simpli și pe deasupra ritul predominant este cultul ortodox. Din vorbă în vorbă am mai aflta o istorie umană în babilonniada din Dubai, unde totul și toate sunt sau imitează superficialitate, unde dacă vrei să reușești trebuie să îți folosești cu inteligență atu-urile personale de la culoarea pielii la capacitățile tale de a determina un șoarece de bibliotecă, librarii cuprinși de avalanșele de cv-uri să-și opreasă atenția asupra persoanei tale. Am digerat într-un fel sau altul aproape un an de contract și totul aprare clar și frumos în perioada imediat următoare. Suprinzător dar totuși adevărat au ajuns și la mine în komunalcă sărbătorile, din senin a aparut Celine Dion și Claudia Shifer, two in one, entuziasmată de un proiect artistic, feedback-ul simultan al prietenilor de acasă legat de Ispas, Înălțarea Domnului, gandurile bune prind contur și cea ce îmi părea ceva timp în urmă doar o dorință, pas cu pas prinde viață, putere și odată cu acesta totul devine mult mai frumos.
sîmbată 15.06.13 Dimineață de vis cu o vedere admirabilă spre apa albastră ca seninul cerului și muzică fenomenală, într-o companie puțin spus excepțională. Pe drum taxistul bangladeștean a făcut adevărate crize nervoase, care m-au amuzat copios, în timp ce cifra de la taxometru creștea ca pe drojdii, și cel iritat trebuia să fiu de fapt eu, ei las să se înerveze eu începeam o zi extraordinară. Murat și ghioalcă ajung în cele din urmă la muncă, unde un roșu mititel cu funcție mă însemnează pe hârțoaga prezenței cu galben în semn că înrziaseși(în filipineză cuvântul p..lă desemnează culoarea roșie, numai că accentul cade pe-o coastă nu ca la noi în mijlocul cuvântului ce desparte corpul uman în două). Cu un pașaport albastru dornic de o pupătură salivoasă cu o viză șrilancheză, tocmită în miez de noapte și un bilet de avion la activ, păianjenul din colțul materiei cenușii a început să depene programul to do there cu niște ochi jucăuși ca două mingi de biliard. Mens sano în corpore sano, dacă aș mai sta încă vreo două trei luni în diferite cartiere ale Dubaiului, pun pariu că mă pot angaja taximetrist sau ghid turistic, căci în timpul alergării sau a primblărilor nocturne am descoperit o mulțime de locuri frumoase și interesante cum puține cunosc (ne)norocoșii din apartamentele bune dea lungul Arterei principale ale Dubaiului, Sheikh Zayed Road. Aici la mine în Deira de o vorbă am descoperit muzeul de automobile de colecție, o stradă plină cu showroom-uri a celor mai cunoscute branduri de automobile, getto-ul cu cămăruțe supraaglomerate, frizeriile, spălătoriile, alimentarele de cartie, semirestaurantele filipineze sau hinduse, vitrinile luxoase flancate de mizeria lucie și parcările cu mașini scumpe din cartierele mărginașe cu blocuri ca vai de ele. Toate acestea fiind amintite așa în treacăt ca fapte diverse. În tot acest calambur ce sfidează orice logică și bun simț, în accepțiunea umilei mele persoane, rămâne fundamentală o stare de lucuri, succesul sau însuccesul ce jonglează pe muchia cuțitului depinde în proporție de 90 la sută de oamenii pe care ți-i aduni în preajmă, indivizi ce te pot duce la sapă de lemn sau care te pot învăța să pescuiești în apele tulburi și învolburate ale prezentului tumultos.














Comments

  1. da Ioane asa cind esti in loc kla inceput strain, apoi firesc si mai pe urma ca acasa, ca te plimbi si noptile. Relationship mult inseamna, dar foarte putini din toate aceste relatii pot sa te ajute cu adevarat. Asa ca vezi, nustiu ce ti-ai pus tu in gind dar daca deja faci relatii pu un scop anume, inseamna ca vreun bussines moldovenesc ai sa faci tu in Dubai.))

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts