Un an de zile in Dubai

După mai un an de zile petrecut departe de casă pot spune cu certitudine că sunt fericit. În acest interval de timp am urmărit în de aproape tot ce sa petrecut pe scena politica de la Chișinău: vizita lui Barosso si Angelei Merkel, vânătoarea din pădurea domnească, demisia prim vicespicherului parlamentului Vlad Plahotniuc, a premierului Vlad Filat, ancheta setului Fiscului, înregistrarea telefoanelor, desfășurarea si rezultatele uluitoare de la bac în 2013 si multe altele. Citirea edițiilor electronice a ziarelor Adevărul si Timpul, stirile de la Radio Europa liberă, Publika Tv si emisiunile de divertisment precum Ora de ras, Scrisorile lui Buraga sau Ministerul Adevărului de la Jurnal TV, au conturat situatia social politică din tara im masura in care sa mă pot pronunța fără rezerve pro sau contra unei reintoarceri apropiate acasă.
In tot acest interval de timp am avut unica in experiența in viată sa cunosc oameni din tari si clturi diferite: filipinezi, indieni, pakistanezi, srilankieni, iranieni, cargazi, uzbeci, etc. Am aflat cate ceva din felul in care aceştia inteleg fericirea, rostul omlui pe pământ,dragostea de neam si tara, pretul sacrifiului pentru un trai si un salariu decent si cateceva din vocabular si ttaditiile acestor popoare. Pentru ce mă veți intreba, pentru cunoasterea mai bine a propriilor limite, intelegerea omului de alături si pentru a descoperi răspunsul la întrebările ce mi-au apărut în cap dea lungul timpului.
În paralel am făcut diferite traininguri si am început munca propriuzisa la unul,din cele mai importante restaurante din Dubai, franciza americana cu peste 170 de localuri în SUA. Nu am nici un merit dar sunt bucuros gândindu-mă că zilnic vad cel mai mare acvariu din lume situat fata in fata cu localul nostru, vad cea mai înaltă clădire din lume Birj Khalifa si din când in când mă pot bucura de mega discounturile a celor cunoscute braduri comerciale din cel mai mare Mall din lume.
Emiratele Arabe Unite nu sunt nici UE, nici CSI, nici SUA si nici expresia tradițională a culturii si mentalitatii arabe, este un curcubeu si o combinație hibrit a occidentului capitalist si a traditikalismului islamic. De acest lucru am putut sa mă conving dea lungul Ramadanului aia sărbătorilor legate de celebrarea Aid-ului.
Din lecturile cartilor de management si dezvoltare personala gen Tata Bogat, Tata sărac de Robert Kyosaki, Think Big de Donald Trump sau ideile lui Andrew Carnegie, am putut sa inteleg mai bine strategiile aplicate de conducerea restaurantului, care au reusit timp de 12 luni sa creeze un grup de lucru omogen, profeionisti ai meserie lor, au înregistrat vânzări record si au plasat restaurantul nostru in primele trei locatii din întreaga retea după vânzări, chiar daca membrii echipei de lucru sunt adunati din diferite colturi ale lumii. Am insusif atributiile ce îmi reveneau după contract dar am încercat mereu sa învăţ ceva nou.
Nu am lăsat creierul si trupul sa se atrofieze urmând pe cat mia fost posibil maxima Mens sano in corpore sano. In serile târzii sau diminetile alergam prin oras, descoperind noi locuri si noi oportunitati. Tocmai după aceste exercitii fizice si câteva ore de lectura după o zi de munca, Maria sa inspiratia mă vizita inspirand articolele de pe aceasta pagina de blog.
Alt aspect important al traiului in Dubai este prețul ridicat al chiriei. Deoarece salariul nu era prea mare si dorinta de a economisi si a mai trimite cate ceva pe acasă, după doua luni de vis intr-un hotel de patru stele am impartit apartamentul si chiria cu mai multe natii, un nou prilej de cunoastere si dezvoltare a artei comunicării.
Muzica a fost un element esențial in dezvolatrea umana, folosita in egala masura de puterea laica si cea religioasa. Muzica relaxează, motivează, induce o stare plăcută si deseori este remediul cel mai facil pentru depresie, virusul numărul unu al comunitatilor umane din marele metropole ale lumii. Într-o bucătărie mica cu o acustică imposibila am incept sa încât si sa cant primele melodii la chitara in engleza, reusind sa îl mai atrag si pe un coleg de apartame,t cu auz muzical si o voce mai răsărită. Lucrurile care ne plac pot aduce si bani astfel sa infiripat in capul meu ideia înființării unei formati, miam luat instumentele de baza, chitara, amplificator, microfon si stativ. Tot bătând in usi cu aceasta ideie am ajuns sa mă bucur de o cina si o primblare pe un vas restaurant pe 13 martie 2013, in schimbul interpretării a trei cântece la chitară. Mai in gluma mai in serios, la puțin timp după aceasta in viată mia si a făcut aparitia o persoana extraordinara, angajata la o companie aeriană, in timpul liber mixează, face o groaza de lucruri interesante si pe deasupra e înzestrată cu o voce superba. Victoria e a celor cutezatori si perseverenti iar acest drum deschi mai in glumă mai in serios legat de crearea unei trupe, deschide alte noi perspective asupra vietii si traiului departe de casa.
Avantajele conexiunii la internet nu au fost lăsate nici ele de izbeliste, încercând sa mă fac cat mai prezent in viată de zi cu zi a familiei si a prietenilor mei de acasă din România sau de pe alte meleaguri.
La drept vorbind ar mai de adăugat încă multe la cele spuse mai sus, dar vreau sa închei cu o ideie pe care am imbratisat-o de la primele ei fragmente:
De unde vin, cine sunt, încotro mă îndrept?
Mă numesc Ion M Cerga, născut in Chisinau, crescut în Moldova. Am luat bacul binisor si am ajuns la facultatea de Istorie la Iasi, oras plin de istorie, poezie si amintiri luminoase. In timpul universității tinarul a dibuit primele senzatii dr. gastarbaiter-turist in Ucraina si America. Licentiat in Istorie si Afaceri externe a contribuit cu un umăr vânjos la propoasirea capitalismului autohton in calitate de agent de vânzări, desi in treacăt fie vorba am trebuia sa mă prezint la un concurs la ministerul condus pana mai nu demult de Iurie Leanca. In timp ce invatam elevii din a cincea cum sa invete si sa inteleaga istoria mai bine, urmând in paralel cursurile la facultatea de jurnalism, rudele mele apropiate jucau nunti, cumatrii botezuri, alti prieteni aduceau proiecte europene in satele Moldovei, cineva isi consolida reteaua de cunostinte pentru viitoarele afaceri care au supraviețuit momentului infiintarii iar altui vroiau încet dar sigur linia carierei birocratice. Acum nu mai sunt la liceu, nu am ajun sa lucrez in redactiile de la Adevărul, Jurnal sau timpul, pe sticla ecra,elor posturilor tv nu apar in fiecare seara, nu m-am insurat si încă nu am făcut nici un. Toate acestea nu le-am făcut de o cam dată, dar am certitudinea ca abia acum începe partea cea mai interesanta a biografiei lui ion m cerga, un om care a stie cate ceva, simte si are certitudinea unui destin plin de stele.

Comments

Popular Posts