Un om cât o epocă

             Atât timp cât sunt ridicate rugăciuni în sfintele lăcaşuri şi oamenii tot mai grăbiţi găsesc timp şi pentru literatură, putem spera că pământul nu va sări de pe orbita sa milenară şi soarele se va ivi mai luminos şi mai puternic de după norii grei. 

            După o pauză de mai mulţi ani, începând cu 2009, Aureliu Busuioc, a publicat mai multe volume de cărţi pentru copii şi adulţi, reamintind celor împătimiţi de lectură, că scriitorul de la Codreanca, Străşeni nu şi-a tocit definitiv condeiul artistic. În prezenţa mai multor scriitori şi critici literari, a fost lansată, ieri 17 mai 2012, două volume ale autorului "În căutarea piederii de timp", colecţie de eseuri şi romanul "Şi a fost noapte...".
            Cuvinte de omagiu au adus mai mulţi amici în ale scrisului, discipoli şi critici literari. Constantin Cheianu a ţinut să sublinieze rolul însemnat al prozei lui Aureliu Busuioc, pentru a înţelege mai bine ce zace în sufletul basarabenilor care au întâmpinat cu pâine şi sare deopotrivă trupele sovietice şi pe cele ale armatei române. "Şi a fost noapte..." apare ăn viziunea lui Mircea V. Ciobanu, "o istorie melodramatică, pe alocuri lacriimogenă, nuvelă cinematografică perfectă. Este un roman sincopat, scenele schimbându-se exact ca-n filme, atunci când se trece de la un cadru la altul".
            După încheierea aprecierilor critice, a laut cuvântul si "vinovatul" întâlnirii cu pricina, Aureliu Busuioc. Acesta a mulţumit pentru aprecierile făcute. Am avut o viaţă plină cu de toate şi bune şi rele. Acum la 84 de ani este timpul să revin la cel dintâi plan al lui Dumnezeu şi să mă îngrijesc de cele veşnice. Vreau să anunţ publicul că ultima mea apariţie de acest fel, căci la drept vorbind, nici nu îmi plac adunările plicticoase şi nu am avut prea multe de acest fel până acum. De-a lungul timpului am avut mulţi prieteni care nu mi-au fost chiar întodeauna prieteni şi am avut duşmani care au fost mai de hai decât duşmanii.Atacurilor aduse în adresa mea de unii jurnalişti am preferat să nu le raspund şi nici să intru în polemică cu aceştia. Păcat că în ţara aceasta nu există legi care să interzică cetăţenilor să se nască idioţi". La acestă aluzie a venit raspunsul inspirat că "se lucrează aspura acestui proiect" venit din partea lui Oleg Efrim, Ministru Justiţiei din Republica Moldova. Aurel Busuioc a încheiat prin a ura tuturor celor prezenţi să nu amâne să iubească, căci "dragostea este cea mai frumoasă parte a vieţii, fi-ţi întodeauna îndrîgostiţi, căci dacă dragoste nu e, nimic nu e". Particpanţii la eveniment au putut să schimbe câteva cuvine cu autorul, care a personalizat şi cărţile celor care au cumărat din cărţile domniei sale. Un om care a trăit în timpul războiului, a foametei şi a represiilor comuniste este o icoană vie a unei bucăţi de istorie clădită cu lacrimi şi sânge, Aureliu Busuioc este un om cât o epocă.

Comments

Popular Posts