Ziua Europei in Capitala tineretului Cahul, 9 mai 2012


Transmisiunea în direct a evenimentelor culturale de ziua Europei din capitala tineretului Cahul a fost o experienţă interesantă pentru mine. Nu am mai vorbit anterior niciodată la radio şi am avut emoţii care s-au făcut simţite pe alocuri. Eu am avut misiunea de a relata despre mesajele pentru Europa ale locuitorilor oraşului. Să vedem ce ne-au scris aceştia: Sunt pentru o Europă liberă şi echitabilă, salubră şi fără arme străine, este părerea Dianei, elevă în clasa a X-a, Sergiu ne-a scris: Suntem ca voi...Stimaţi-ne! Unul din cele mai interesante mesaje mi s-a parut cel al lui  Axenti Cornel, student la Universitatea de Stat din Cahul, care a notat următoarele: Europa, Mersi pentru că le oferi de muncă părinţilor noştri, dar ne dorim Europa la noi acasă. Alisă isi doreste ca mama ei să se intoarcă acasă, în timp ce Elvira spera ca Moldova să adere la Uniunea Europeană, pentru a putea vizita mai multe ţări şi pe surioara sa. Am avut şi câteva mesaje în limba rusă de exeplu Vladimir i-a urat Europei Pace şi prosperitate, Alexandra, eleva in clasa intai, a scris că le doreşte europenilor sănătate şi libertate. Prin intermediul Radio Moldova Butuc Ion, a transmis salutării mamei sale din Italia şi tuturor moldovenilor din Europa. Spatiul european apare din mesajele pe care le-am adunat un teritoriu cu un înalt nivel de viaţă şi salarii mari. La Cahul  am mai aflat ca cei dintre Prut si Nistru cunosc problemele de ordin economic din uniunea europeana, astfel sergiu, elev in clasa a 5-a le-a urat europenilor sa depaseasca cat mai rapid criza economica,  care afectează indirect si locuitorii Republicii Moldova. Acestea am avut a va spune despre cele intamplate si vazute de 9 mai la Cahul, capitala tineretul european. La multi ani Europa si Hristos a înviat! A fost Ion Cerga, reporter Radio Moldova Tineret.


Comments

Popular Posts